over olifanten en straatkinderen - Reisverslag uit Sauhasa, Nepal van Familie Wersch - WaarBenJij.nu over olifanten en straatkinderen - Reisverslag uit Sauhasa, Nepal van Familie Wersch - WaarBenJij.nu

over olifanten en straatkinderen

Door: Ankie

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2014 | Nepal, Sauhasa

Al dagen is SIem (2) er mee bezig, " we gaan naar olifant he mamma?",
" bovenop de dikke billen zitten he mamma?" " grote olifanten toch mamma?"
En eindelijk is het zover, na een tocht van 6 uur komen we aan in Chitwan. De jungle op de grens van India en Nepal. Het is er tropisch warm, en nooit stil. De geluiden van de dieren drinken zelfs tot in onze hotelkamer door.
En daar staan ze, de olilfanten, op een rijtje, 5 statige grote beesten, met op hun rug stevige kussens. Eentje ervan is voor ons. Hij zal ons veilig door de jungle heen leiden. Siem's kleine beentjes trappelen van ongeduld. " Jaaaaa olifanten!!, grote ollifanten!!" ik kan hem nog maar net tegenhouden.
Een lenige nepalees hijst ons een voor een op het grote beest. En daar gaan we, we waden door een rivier met krokodillen, zien hertjes voorbij springen, en kijken onze ogen uit bij de prachtig gekleurde vogels. En Siem? die krijgt er niets van mee...die is binnen 5 minuten in slaap gevallen van het wiegen van de billen van de olifant...

On a more serious note: we zijn de afgelopen week druk bezig geweest met ons project in Banepa waar we straatkinderen opvangen en ervoor willen zorgen dat ze een goede toekomst tegemoet zien. Vooralsnog veel onderzoek. Als je zoiets opzet wil je het meteen goed doen. Dus 300 gesprekken met de kinderen (samen met lokale vrijwilligers) en vele bezoeken aan instanties die ons verder kunnen helpen. De eerste signalen zijn positief. We denken dat we voor ons vertrek het project wel in gang kunnen zetten. Meer nieuws volgt...

• 22 Juli 2014 - 13:18

Morris Beerthuizen:

Hallo Ties, lise en siem, is het leuk in Nepal? Wat zijn die olifanten groot. Stoer dat jullie tussen de krokodillen door durfden.

Groetjes van Morris.

• 22 Juli 2014 - 22:03

Corry:

Hallo lieve luitjes, jullie maken mega avonturen mee zeg . Ik dacht ga eens kijken of je facebook hebt en jawel leuk dat we het hier een beetje mee kunnen beleven.Hier gaat alles goed Ad heeft zijn 4daagse volbracht en ik heb fijn nog even vakantie lekker hoor met die warmte.Genietse .

Hartelijke groeten van Corry.

Familie

Wij (Marcel, Ankie, Ties, Lise en Siem, ook wel de van Wersjes genoemd) vertrekken voor 2 maanden naar Nepal. We zullen onze projecten bezoeken, en goed bekijken hoe we de kinderen nog verder kunnen helpen. Ook zullen we gaan ervaren hoe het is om te reizen met 3 kinderen van 5 , 4 en 2 Weten hoe het ons vergaat? Check dan regelmatig deze blog!

Actief sinds 30 Juni 2014