Over eindexamens, en dagelijkse routine - Reisverslag uit Amarpur, India van Familie Wersch - WaarBenJij.nu Over eindexamens, en dagelijkse routine - Reisverslag uit Amarpur, India van Familie Wersch - WaarBenJij.nu

Over eindexamens, en dagelijkse routine

Door: Ankie

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2014 | India, Amarpur

Nu we hier enkele weken zijn horen we steeds meer verhalen over de kinderen die we helpen. Zo heeft onze school pas de eindexamenronde gehad voor zo'n 20 leerlingen. Trots vertelt de directeur over de resultaten, de helft cum laude, en enkele studenten bij de top 3% van Nepal. Pas echt blij zijn wij als we horen dat de helft van deze kinderen zonder deze school nooit onderwijs had gehad. Bij de 20 leerlingen zitten namelijk 10 kinderen uit weeshuizen of zeer arme gezinnen. En het mooie is, door deze goede resultaten zijn ze allemaal gegarandeerd van een vervolgopleiding.

Wij hebben inmiddels een routine ontwikkeld. "s ochtends kloppen we aan bij een zwembad van een westers hotel. En in de middag, terwijl onze kabouters uitpuffen, werken we aan onze projecten. "s avonds doen we iets gezelligs met het weeshuis, of met ons gastgezin (we logeren bij onze projectdirector en zijn gezin). Een prima combi :-).

En de kleine kabouters...die zijn al helemaal gewend. Ze bestellen liever rijst dan patat. Dansen op de Hindi top 10, zeggen vrolijk " namaste" tegen iedereen, en de eerste woordjes Nepali zijn een feit!

• 28 Juli 2014 - 13:07

Lucette:

Klinkt goed, komen jullie nog wel weer terug? ;)

• 28 Juli 2014 - 16:13

Desiree:

Het blijft bijzonder dat jullie je zo bezighouden met de verbetering van de levens van zo verl kindeten en daatmee van hun families!!
    Heb het goed daar!

• 28 Juli 2014 - 18:36

Ruud:

Mooi verhaal weer. Onze korte bezoeken zijn altijd wel intensief en effectief, maar jullie lange bezoek van nu geeft veel diepgang en achtergrond. En fijn dat het met de kinderen ook lekker gaat

• 29 Juli 2014 - 21:25

Marc:

Klinkt top!

• 31 Juli 2014 - 12:02

Christien :

Fantastisch werk doen jullie in Nepal !!!! Geweldig dat Ties Lise en Siem ook overal van genieten, het reizen zit al in hun genen

• 04 Augustus 2014 - 11:35

Monique:

Heeee Ankie, Marcel en kids,
    Jullie zijn inmiddels al op de helft volgens mij, wat een ontzettend gave ervaring moet dit zijn voor jullie kids en wat goed dat jullie dit werk doen!
    Zat me inderdaad al af te vragen hoe jullie dagelijkse leven daar er nu uit ziet, waar jullie 'wonen', hoe de kinderen zich bezig houden en wat jullie zoal tegenkomen en mee bezig zijn.
    Leuk dat jullie ons via de blog op de hoogte houden.
    Veel liefs en take care, Monique

Familie

Wij (Marcel, Ankie, Ties, Lise en Siem, ook wel de van Wersjes genoemd) vertrekken voor 2 maanden naar Nepal. We zullen onze projecten bezoeken, en goed bekijken hoe we de kinderen nog verder kunnen helpen. Ook zullen we gaan ervaren hoe het is om te reizen met 3 kinderen van 5 , 4 en 2 Weten hoe het ons vergaat? Check dan regelmatig deze blog!

Actief sinds 30 Juni 2014